Omuletii Verzi » Blog Archive » Biorcarburantii ii costa pe europeni 10 miliarde de euro

Biorcarburantii ii costa pe europeni 10 miliarde de euro

Categoria : Uncategorized

Sustinerea industriei biocarburantilor a costat Uniunea Europeana 10 miliarde de euro in 2011, potrivit unui studiu realizat de Institutul International pentru Dezvoltare Durabila (IISD).
Valoarea subventiei este egala cu suma necesara salvarii Ciprului si asta nu face decat sa ridice un nou semn de intrebare asupra modului in care este gestionata problematica biocarburantilor.
Studiul IISD arata ca, daca politica europeana in domeniul biocarburantilor nu se va schimba, atingerea tintei de 8,6% biocarburanti, obligatorii pana in 2020, va necesita o subventie publica intre 28,8 si 33 miliarde de euro, in urmatorii sase ani.
Cercetarile anterioare au demonstrat deja ca politica europeana in domeniul biocarburantilor nu contribuie la reducerea volumului de gaze cu efect de sera (GES) din transporturi.
Studiul „Biocarburantii: cu ce pret? O analiza a costurilor si beneficiilor politicii UE in domeniul biocarburantilor” (Biofuels – At What Cost? A review of costs and benefits of EU biofuels policies) evalueaza valoarea ajutorului acordat comparat cu beneficiile aduse si analizeaza care ar fi impactul financiar al realizarii obiectivului de 10% biocarburanti, pana in 2020, din Directiva pentru Energie Regenerabila (RED), in perioada 2014-2020.
Studiul, finantat de IISD, BirdLife Europe, European Environmental Bureau (EEB) si Transport&Environment, ajunge la concluzia ca ajutorul acordat reprezinta peste 50% din beneficiile aduse de industria europeana a biocarburantilor, beneficii estimate intre 13 si 16 miliarde de euro, in anul 2011.
Mai mult, ajutorul anual depaseste, de asemenea, valoarea totala a investitiilor in instalatiile de productie – facute din anul 2004 pana in prezent – investitii care se cifreaza la aproximativ 6,5 miliarde de euro.
Iar asta nu face decat sa demonstreze ca ajutorul acordat in prezent este ineficient pentru protejarea acestor investitii.
Studiul indica, de asemenea, faptul ca impunerea unor standarde mai stricte pentru emisiile autovehiculelor reprezinta o solutie mult mai economica si mai sigura din punctul de vedere al mediului, de reducere a gazelor cu efect de sera provenite din transporturi.
O alta concluzie a studiului este ca politica europeana in domeniul biocarburantilor este prea costisitoare, daca o privim prin prisma rezultatelor de pana acum.

Scrie un comentariu

Premium Wordpress Plugin