Omuletii Verzi » Blog Archive » CAMPANIA 10:10 IN ROMANIA

CAMPANIA 10:10 IN ROMANIA

Categoria : Eco World Wide

Tinta este ca Romania sa devina un lider regional in Campania 10:10.

Campania globala de reducere a emisiilor de dioxid de carbon 10:10, care se desfasoara si in Romania de anul acesta si are ca tinta transformarea tarii noastre intr-un model de bune practici de mediu, a strans deja 112.000 de participanti.

Peste 50 de tari fac partea din reteaua globala 10:10, care a luat nastere in septembrie 2009, la Londra si astazi este prezenta pe toate continentele.

Scopul campaniei este reducere emisiilor de dioxid de carbon cu 10% – in 12 luni – in cativa pasi simpli, care tin de alegerile din viata de zi cu zi a fiecaruia. Printre acestea se numara stingerea aparaturii electrice si electronice atunci cand nu mai este folosita, stingerea luminii si folosirea unor mijloace de transport mai ecologice decat masina.

„Speram sa transformam Romania intr-un lider regional din punctul de vedere al reducerii emisiilor de dioxid de carbon”, a explicat Sandra Antonovic, unul dintre activistii implicati in proiectul 10:10. Ea a fondat organizatia Nektarina, din Croatia, unul dintre pilonii campaniei.
Tara noastra a fost aleasa pentru a functiona ca exemplu de bune practici in zona Europei Centrale si de Est tocmai pentru ca nu sta prea bine la capitolul investitii verzi. Un plus al tarii noastre a fost si bogatia geografica, a mai spus Antonovic, la mijlocul lunii martie, cand a fost prezenta in Romania.

Astfel, reprezentantii Nektarina, care coordoneaza regiunea tarilor din Centrul si Estul Europei din cadrul campaniei 10:10, au inceput discutiile cu autoritatile din Romania din ianuarie. Unul dintre obiectivele lui este si revitalizarea transportului feroviar, ca forma verde de transport, alegere care inseamna de fapt reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Planul este ca toate companiile de transport feroviar din regiunea centrala si de est a Europei sa isi uneasca fortele si sa rezolve impreuna – poate chiar ca un consortiu – problemele comune, explica Sandra Antonovic. Ea da ca exemplu de buna practica Slovenia, care a reusit sa revigoreze transportul feroviar si sa ii incurajeze pe oameni sa ia trenul prin diverse pachete de stimulente. Astfel, cei care pleaca in calatorii de afaceri si aleg trenul, nu avionul, primesc diferenta de pret a biletului ca bonus salarial.

Odata cu demararea acestei campanii, Ambasada Marii Britanii din Bucuresti a pornit un ambitios program de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. In primul an, rezultatul a fost o scadere de 12%.

Scrie un comentariu

Premium Wordpress Plugin