Omuletii Verzi » Blog Archive » Emisiile de CO2 ale navelor, monitorizate in UE

Emisiile de CO2 ale navelor, monitorizate in UE

Categoria : Uncategorized

Comisia Europeana a decis sa oblige proprietarii de nave de dimensiuni mari ce folosesc porturile UE sa monitorizeze si sa raporteze emisiile anuale de dioxid de carbon.
Planul comisiei face parte din masurile prin care institutia incearca sa diminueze efectele schimbarilor climatice, mai precis incalzirea globala.
Propunerea va crea un cadru juridic la nivelul UE pentru colectarea si publicarea de date anuale verificate privind emisiile de CO2 generate de toate navele de mari dimensiuni (peste 5.000 tone brute) care utilizeaza porturile UE, indiferent de tara in care sunt inmatriculate navele.
Armatorii va trebui sa monitorizeze si sa raporteze volumul verificat de CO2 emis de navele lor de mari dimensiuni pe rute catre, dinspre si intre porturi ale UE.
De asemenea, armatorii va trebui sa furnizeze si alte informatii, cum ar fi date pentru determinarea eficientei energetice a navelor.
Iar la bordul navelor va trebui pastrat un document de conformitate eliberat de un verificator independent, care va face obiectul unei inspectii de catre autoritatile statelor membre. Se propune ca normele sa se aplice de la 1 ianuarie 2018.
Sistemul european va deveni o baza pentru elaborarea unui sistem mondial. Iar normele propuse ar urma sa fie adaptate la standardele mondiale daca si atunci cand va fi instituit un sistem mondial.
Mai mult, sistemul ar reduce costurile nete pentru armatori cu pana la 1,2 miliarde de euro pe an in 2030.
In plus, va oferi informatii utile cu privire la performanta fiecarei nave, costurile de exploatare aferente si potentiala valoare de revanzare. Acest lucru va fi in avantajul armatorilor, care vor fi mai bine pregatiti sa ia decizii cu privire la investitii majore si sa obtina fondurile aferente, transmite Comisia Europeana.
Propunerea urmeaza sa fie examinata de Parlamentul European si de Consiliu, de care trebuie aprobata pentru a intra in vigoare ca act legislativ.
Emisiile generate de sectorul transportului maritim international in prezent reprezinta 3% din emisiile mondiale de gaze cu efect de sera (GES) si 4% din emisiile de GES din UE.
Daca nu se iau masuri, se preconizeaza ca acestea vor creste in mod semnificativ in viitor, in odata cu cresterea prognozata a volumului de schimburi comerciale intre toate continentele.

Scrie un comentariu

Premium Wordpress Plugin